Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Wątek: Naprawa przepływomierza

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    67
    BMW
    E32 730i
    Skąd
    Chełmek

    Naprawa przepływomierza

    Witam. mam taki problem falują mi obroty. po odłączeniu przepływomierza. Są równe.
    Więc problem jest z przepływomierz, ale klapka chodzi luźno, jest oryginalnie zamknięty żadnych wybuchów nie było.
    I moje pytanie brzmi czy to jest wina elektroniki w przepływomierzu?
    I czy przez przekładanie o ileś tam ząbków coś to da?
    Czy coś innego mam zrobić? A jeśli tak to jak?

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Jeśli elektronika padła, to przekładanie zębów nic nie da. Jeśli klapa pracuje bez zacięć, to musisz teraz miernikiem zdiagnozować elektronikę. Jeśli będzie uszkodzona, to pozostanie wymiana przepływomierza.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    A ma ktoś opisany czujnik zasysanego powietrza w przepływomierzu jakie on ma mieć wartości i na których pinach?

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    1,806
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Skoczów
    kiedys to naprawiałem ten klapkowy i mozna na upartego wstawic opornik ,ale powinien byc termistor.Tak poza tym żadnej tam elektroniki tam nie ma tylko potencjometr na lini więc nie ma co straszyć kolegę.
    Ostatnio edytowane przez Mirosław ; 18-02-2011 o 13:12

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Przepływomierz sprawdza się następująco:

    Czujnik temperatury zasysanego powietrza mierzymy na pinach 1 i 4.
    Opory:
    -10 stopni: 7 - 11.6 kOhm
    20 stopni: 2.1 - 2.9 kOhm
    80 stopni: 0.27 - 0.40 kOhm.

    Na pinie 3 po włączeniu zapłonu powinno być stałe napięcie 5V.

    Na pinach 2 i 3 sprawdzamy jak zmienia się rezystancja w zależności od wychylenia klapy. Nie może być żadnych przerw (nieskończony opór) ani gwałtownych przeskoków. Musi się ona zmieniać płynnie od początkowego aż do końcowego wychylenia klapy.


    Mirek masz rację, cała ta elektronika to potencjometr. Ale zdarza się, że potencjometr się wyciera i nie ma wtedy sensu brać się za naprawę, tylko trzeba szukać innej sztuki.
    Ostatnio edytowane przez martyman ; 18-02-2011 o 13:42

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Przepływka jest dobra podłącz pod kompa i lepiej sprawdź najpierw sonde lambde nim zaczniesz leczyć zdrowy przepływomierz.
    Chyba że jeździłeś na Gozie zwykłym. Ale twierdzisz że wybuchów żadnych nie było przełpywka jest częścią niedoza** o ile nie miała wybuchu sprawdź najpierw sonde potem krokowca a później ewentualnie grzeb w przepływce lepiej najpierw było by też zażucić drugą na podmiane.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Ale spokojnie, nikt nie mówi o leczeniu :) Diagnoza przepływomierza nic nie kosztuje a trwa 2 minuty. Ale masz rację, falowanie obrotów może być spowodowane również uszkodzoną sondą, itp. A ja tam kupiłem samochód z wyjętym katalizatorem, z wyjętą sondą i przynajmniej dwie rzeczy do psucia mniej ;)

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    Lipno
    kolego Atheo, po odłączeniu przepływki, auto przechodzi poniekąd w tryb powiedzmy awaryjny, to że pracuje równo bez przepływki, niemusi wcale spowodowane być jej uszkodzeniem,dla spokoju ducha możesz ją sprawdzić opisanym wyżej sposobem,niemniej jednak całą prawde powie Ci diagnoza komputerowa, a gdyby nic nie pokazała(bo i tak się zdarza) zacznij od instalacji dobrej,nowej sondy lambda(bosch, NGK,denso) miałem podobny problem jak i Ty, połowe dolotu popodmieniałem,przepływke też i jak falował tak falował a niekiedy sporadycznie wręcz się dusił,na komputerze zero błędów - wymieniłem sonde, i nagle Wow, chodzi równo,nie faluje i ogolnie duzo lepiej sie zachowuje podczas pracy.należy pamiętać ze sonda choćby nawet nie pokazywała jakotakiej usterki na diagnostyce komp. to i tak ma żywotnośc max 100tys km, a przy LPG połowe, a jak nie działa prawidłowo to wlaśnie takie cuda się dzieja.pozdr.

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Dokładnie ja też odpinałem przepływkę jak chodziła nie równo falowała bardzo na Drive po odpieciu pomogło ale tylko dlatego że weszła w tryb awaryjny a przepływka była nie winna tylko sonda o czym zresztą wiedziałem i odrazu pojechałem na kompa sprawdzić sonde chodziła od 0 do 045V zamiast od 0 do 1V

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    Podepnę się pod temat... Jak powinien pracować silnik po odpięciu przepływki ? Chodzi o m30b35 z EML. U mnie objaw jest taki, że na jałowych pracuje równo, ale przy dodaniu gazu dusi się i nie wchodzi w ogóle w wyższe partie obrotów.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •