Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 137

Wątek: Usuniecie katalizatorow ! Czy ktos to robil ?

  1. #31
    Moderator Mod Awatar damian23zgc
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    904
    BMW
    BMW e65 745i;VW Passat B6
    Skąd
    DZG
    Koledzy ja wam powiem dlaczego każdy kto np. sprzedaje BMW to wycina katy Bo koszt takiego starego kata to ok 700zł U mnie też niestety były wycięte ale jak to wygląda od spodu to ne wiem. Może jak bede gdzieś na kanale to zrobie fotki i wrzuce na forum

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    511
    BMW
    e38 735
    Skąd
    boleslawiec
    witam sytuacja wyglada tak ze kazda strona katow sklada sie z 2 czesci, i na kazdej czesci jest taki pierscien i to ten pierscien robil u mnie nieporzadany efekt dzwiekowy. wycialem czesc katow z odpadnietym pierscieniem a druga zostawilem bez wstawiania rurki itd itd bo drugi kat byl calutki i czysty. dzwiek taki sam i nic nie lata ;]

  3. #33
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    915
    BMW
    740i
    Skąd
    Warka
    u mnie katy sie cale wypalily, doszczetnie, w jednym bylo tylko troszke, a ten pierscien to jest taki jak by z takiej siatki zrobiony, znalazlem je w ostatnim tlumiku jak zakladalismy koncowki wydechu, w moim przypadku nie brzeczy nic ale dzwiek jest troche inny i za specjalnie mi sie nie podoba :?
    mam w garazu strumiennice i zastanawiam sie czy zakladanie ich ma jakis sens... :/

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik Awatar pan.boczek
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    231
    BMW
    MINI COOPER S
    Skąd
    Bruksela
    a ile takie katy wytrzymuja kilometrow?
    ja mam zrobione 220 tysiecy i zastanawiam sie kiedy moje katy sie skoncza.

  5. #35
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,957
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez pan.boczek
    a ile takie katy wytrzymuja kilometrow?
    ja mam zrobione 220 tysiecy i zastanawiam sie kiedy moje katy sie skoncza.

    Jezeli nigdy nie byly zmieniane - to juz na pewno nie spelniaja swojej funkcji - pod warunkiem
    ze wogole jeszcze cos masz w puszkach - moglo zawartosc juz wydmuchac.

    Sebek

  6. #36
    Vip Vip Awatar tomcad
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    493
    BMW
    E38 728 '96
    Skąd
    Kraków
    Podepnę się trochę do tematu:

    Od jakiegoś czasu walczę z metalicznym podźwiękiem wydechu bez większego skutku, już nawet się trochę poddałem, bo w środku i tak nie slychać :)

    Sprawdzałem tłumiki, są okey, sprawdziłem katalizatory i tu jest pewna ciekawostka,
    okazało się, że mam katalizatory w bardzo dobrym stanie (mam przebieg 340 tys) i na
    dodatek usłyszałem, że to nie są katalizatory ceramiczne, tylko metalowe.
    Widziałem rozcięty katalizator, jest jak nówka.
    Czytając ten wątek, rozumiem, że były wymienione przez poprzedniego właściciela.
    Ciekawe jest to, że po odcięciu układu wydechowego, nadal miałem efekt strzelania (rezonansu) przy puszczaniu gazu, jakby nie dopalał mieszanki, odgłos jak w sportowym wozie. Wg mnie nie jest to prawidłowa praca silnika i układu wydechowego.
    Może to wina świec, zamontowałem NGK, ale za kwote 10-12 zł szt to pewnie jakis badziew.
    Mam juz zamówione NGK BKR6EQUP za 40 zł szt
    E23 728 - E38 728 - E60 520d - E65 750i

  7. #37
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    1,107
    BMW
    750iL
    Skąd
    wrocław
    Cytat Zamieszczone przez tomcad
    na
    dodatek usłyszałem, że to nie są katalizatory ceramiczne, tylko metalowe.
    bo w 728 katy sa wlasnie metalowe, nie ceramiczne :D
    BEZ KOMENTARZA..... ;D

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    380
    BMW
    740
    Skąd
    wawa
    Witam niestety i na mnie przyszedl czas wymiany katalizatorow w zwiazku z tym ze raczej nie wchodzi w gre wymiana na oryginal mam prozbe do wszystkich ktorzy maja zamontowane strumienice jak i katalizatory uniwersalne (metalowe) o podzielenie sie doswiadczeniami jak sprawuja sie te modyfikacje po dluzszym okresie eksploatacji moja 7 to 4,4 z 99r
    pozdrawiam

  9. #39
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    ...oryginaly wyciete - katy metalowe (po 5000km jeden wydmuchalo, wymiana na nowy/gwarancja) - od 50000km strumienice (wrazenie mam takie, ze jest ciut lepiej, ale napewno nie gorzej, dzwiek taki sam)

    kupujac strumienice lepiej wziasc taka w obudowie katalizatora - nie podpadnie.

    Mam jeden czujnik lambda przed katem.
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  10. #40
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    28
    Witaj. U mnie jeden katalizator brzęczał, więc zostały wycięte obydwa. W ich miejsce wstawiłem strumienice, które wyglądają jak katalizatory. Efekt jest super, może jest odrobinę głośniej na wysokich obrotach (powyżej 4,5 tyś obr) ale przynajmniej słychać typowy gang V8 ;) Zauważyłem że auto zaczęło palic około 1 litra mniej. W serwisie zajmujących się tłumikami wstawiłem strumienice a wycięte katy kupili ode mnie za 500 zł. Dwie dobre strumienice kosztowały z robocizną 700 zł, czyli za 200 zł miałem problem katów z głowy. Polecam, tym bardziej że mój kolega który też jeździ e38 4.0 V8 zrobił to samo i również jest bardzo zadowolony. Poza tym katalizatory przy przebiegu 200 tyś już nie są sprawne. Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •