Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 114

Wątek: zimowy remont rozrządu kilka pytań m62tub44

  1. #81
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    Hej odświeżam trochę mojego kotleta.. co do testu pierścieni, to nie miałem okazji dorwać jeszcze tego skanera... dziś dostałem panewki uszczelki głowic i uszczelki skrzyni
    asb wszystko puki co org ASO...

    Kolejny dowód na to ze polak potrafi, własnoręcznej produkcji stojak do montażu silnika :D



    Uploaded with ImageShack.us


    Nowy nabytek myjka ultradźwiękowa... ropa benzyna inne rozpuszczalniki nie dały rady temu nagarowi



    Uploaded with ImageShack.us


    a to efekt po 15 min spędzonych w myjce w zwykłej wodzie :D



    Uploaded with ImageShack.us


    owe tuleje wciśnięte w mój bloczek... :D jak nowy



    Uploaded with ImageShack.us


    i owe pierścienie... Rafciu miał racje....



    Uploaded with ImageShack.us


    w weekend ciąg dalszy ... potrzebne info odnośnie momentu dokręcenia śrub: głowicy, wału korbowego, koła zamachowego

  2. #82
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Zajebista ta myjka!! Ja się męczyłem z pianą aktywną i karcherem na gorącą wodę.

  3. #83
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez mati-e28 Zobacz posta
    potrzebne info odnośnie momentu dokręcenia śrub: głowicy, wału korbowego, koła zamachowego
    W TIS są wszystkie momenty dokręcania.

    Na przykład sekcja "Engine block":
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/64/00

    Masa cennych wskazówek odnośnie montażu panewek:
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/35
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 26-01-2012 o 11:34
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  4. #84
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    jestem pod wielkim wrażeniem. Stojak też super !!
    Gra muzyka

  5. #85
    Początkujący Użytkownik Awatar zephyr84
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    13
    BMW
    730 i
    Skąd
    iława
    Śledzę wątek z ciekawością i zastanawiam się jak długo będziesz musiał docierać ten silnik po tym remoncie.
    W sensie na pewno będzie ku Twojej uciesze nabierał sił w miarę rozsądnego jeżdżenia.Robię teraz to samo co Ty ,tylko że w silniku forda mustanga 66' v8 289 cali i nie wiem ile zalecić właścicielowi jazdę w miarę bez dużych obrotów,temperatur i przeciążeń(Pytanie czy będzie on w stanie się od tego powstrzymać...)

  6. #86
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kasin
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    155
    BMW
    E38 735i
    Skąd
    Końskie
    Cytat Zamieszczone przez zephyr84 Zobacz posta
    Śledzę wątek z ciekawością i zastanawiam się jak długo będziesz musiał docierać ten silnik po tym remoncie.
    W sensie na pewno będzie ku Twojej uciesze nabierał sił w miarę rozsądnego jeżdżenia.Robię teraz to samo co Ty ,tylko że w silniku forda mustanga 66' v8 289 cali i nie wiem ile zalecić właścicielowi jazdę w miarę bez dużych obrotów,temperatur i przeciążeń(Pytanie czy będzie on w stanie się od tego powstrzymać...)
    proponuje ci (ja tak robię) po złożeniu silnika i po odpaleniu pozostawić silnik na chodzie na cały dzień a na drugi dzień testować sobie na spokojnie czy sie wkręca itp.

    a wracając do tematu to myjaka zajefajna sprawa, ja mecze sie tak samo jak Rafciu aktywna piana i karchem na ciepło

  7. #87
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    W książkach starszej daty opisywali docieranie na spokojnie i na ostro , osobiście docierałem 2 piździki na spokojnie i 3 na ostro . Każdy dotarty na ostro wykazywał się lepszą dynamiką i mniejszym zużyciem paliwa.

  8. #88
    Początkujący Użytkownik Awatar zephyr84
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    13
    BMW
    730 i
    Skąd
    iława
    Tylko te "piździki " to pewnie dwusuwy,a tam smarowanie trochę inaczej wygląda i zupełnie inaczej sie odbywa...
    Mogło to nawet działać w dwusuwie ,ale w czterosuwie raczej preferowałbym jak najwięcej cykli rozgrzewania do normalnej temperatury pracy ,po czym normalnego wystudzenia i dalej praca do nabrania temperatury pracy itd.

  9. #89
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Głównie chodzi o bezwładność części trących, więc jeśli silnik chodzi na wolnych docierając się, to pierścienie nie dochodzą tak wysoko jak przy wyższych obrotach, panewki nie zatrą się bo mają chodzić na filmie olejowym a nie trąc o siebie. Tak więc każde gaszenie i ponowne uruchamianie to większe ich obciążanie, tłok jeśli jest dobry to nie puchnie od wyższej temperatury, więc też mu nic nie grozi a na zimno będąc skurczonym "wybija się" zjawisko te w niektórych silnikach jest na tyle mocne, że słychać jakby coś klepało w silniku jak jest zimny(doświadczenie z silnikami serii K rovera) i jest nawet o tym napisane w instrukcji . Olej będąc zimny gorzej smaruje, gdyż jak jest gęsty to dłużej dopływa do oddalonych części . Tak więc jestem dalej za docieraniem na ostro czy to w 2 suwach czy 4-suwach i nie ma na celu pałowanie silnika wykorzystując pełną moc tylko doprowadzanie go do wysokich obrotów w celu lepszego dotarcia . Z tego co się dowiedziałem silniki motocyklowe są składane do kupy po czym docierane maszynowo tj. ustawiane na stołach do docierania , zagrzane do temp roboczej i przez kilka godzin chodzą z różnymi prędkościami obrotowymi po czym mierzone są parametry i silnik dopiero trafia na taśmę do montażu do motocykla . Znam kilkudziesięciu motocyklistów którzy pałowali już po wyjeździe z salonu i motocykle mają się jak najbardziej dobrze .
    Ostatnio edytowane przez Kołtun ; 27-01-2012 o 21:02

  10. #90
    Początkujący Użytkownik Awatar zephyr84
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    13
    BMW
    730 i
    Skąd
    iława
    No właśnie ciekaw jestem jak to dokładnie się odbywa w fabryce tuż po złożeniu silnika...
    Masz racje o do zimnych startów.
    Teoretycznie przy dzisiejszym doborze materiałów i możliwości obróbki ,to też myślę że nic nie powinno się stać ,przy takim docieraniu.
    W końcu to nie rosja:) Koledze przy m72 przycierał się zawór w prowadnicy:) Musieliśmy częste przerwy robić,ale później wszystko się dotarło i do dziś śmiga.
    A wracając do BMW to moja ma (tak pokazuje licznik) trochę ponad 350 tyś km.Mam zamiar zmienić olej w silniku i skrzyni,ale nie wiem jaki był zalany do silnika...
    Po takim przebiegu czego można się spodziewać...Chyba zaleję półsyntetyk ale dobrej jakości,myślałem o castrolu co wy na to?
    Zostanę przy pełnym syntetyku.Postanowione.
    Ostatnio edytowane przez zephyr84 ; 27-01-2012 o 22:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •