Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: Chłodnica oleju od skrzyni automatycznej w e38

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar ACS
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    237
    BMW
    E-38
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez mik231
    Witam
    czy w tej chlodniczce cholodzi sie rowniez olej ze wspomagania??
    Nie.

  2. #12
    To w tym układzie albo wymień przewód, albo daj do zaprasowania do zakładu zajmującego się hydraulika siłową. Będzie działać :)

    Chłodniczek trochę jest ;) nie ma co.

    W M62 jest oddzielna chłodniczka do wspomagania i olej nie miesza się z olejem ze skrzyni. To dwa całkowicie różne układy
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Makaron
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    141
    BMW
    BMW E-38 740 IA 4.4
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez max mt Zobacz posta

    Transmission oil cooling - BMW parts catalog

    Tak z ciekawości który to element?
    Panowie mam pytanie, mianowicie dziś wyjmując chłodnice wody z mojej E38 4,4 automat stwierdziłem że nie mam chłodniczki do automatycznej skrzyni biegów, zgodnie z rysunkiem powyżej, i nie ukrywam ze bardzo mnie to zaniepokoiło więc odrazu auto na kanał i okazuje się że u mnie jest jakoś inaczej rozwiązane a mianowicie tak jak na obrazku poniżej :



    Uploaded with ImageShack.us

    I teraz moje pytanie czy u mnie jest to prawidłowe ? czy po prostu ktoś coś poprzerabiał? Czy może jest to inne fabryczne rozwiązanie. Dodam że mam skrzynie 5HP24

    Proszę o informacje w temacie.

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    wszystko jest ok.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    po lifcie niema chłodnicy jest wymiennik ciepła...

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Makaron
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    141
    BMW
    BMW E-38 740 IA 4.4
    Skąd
    Kraków
    dzięki za rozjaśnienie tematu, teraz będę spokojnie spał :-) , a przy okazji może ktoś wypowie sie w takim temacie:

    Około dwóch tygodni temu jak jeszcze temperatura powietrza byłA około 20-25 stopni C jadąc przez okolice Iwkowej (małopolskie) bardzo górzysty teren, jadąc tak góra i dół przez około godziny a w ostatnim momencie około 5 kilometrów cały czas pod górę i ostre zakręty ( obroty około 2,5-3 tyś) chyba 3-2 bieg (bo jechałem na D ) nagle skrzynia przestała zmieniać biegi i dalej jadąc na "D" czuć było że nie zrzuca biegów na 4-5, więc przeszedłem na manuala i okazuje się że faktycznie skrzynia jakby weszła w tryb awaryjny ( bez żadnego komunikatu na kompie) jedzie tylko 3-2-1 i przy próbie zmiany "recznie" na 4-5 natychmiast sama zrzuca na 3-2 .
    Okazało się że trzeba było zatrzymać się i odczekać bo jak to powiedział mechanik olej w skrzyni przekroczył 127 stopni i dlatego w ten sposób skrzynia się zabezpiecza przed spaleniem tarczek ( tak to zrozumiałem).

    Tak też zrobiłem poczekałem około 15 minut i pojechałem dalej skrzynia normalnie zmieniała biegi tylko czuć było lekkie szarpnięcia.

    Oczywiście natychmiast zmieniłem olej w skrzyni ( faktycznie był dosyć bardzo przegrzany) i teraz moje zasadnicze pytanie:

    Czy ten wymiennik wystarcza do chłodzenia oleju, czy ktoś się nie zastanawiał żeby np. wpiąć dodatkowo w obieg taką chłodniczkę która występuje w wersji przed liftingiem? Bo przecież miejsce na nią jest, a chyba zaszkodzić nie zaszkodzi tylko co najwyżej pomoże.

    Co wy na to Koledzy?

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Ten sam problem mam.. :/ U mnie uaktywnia sie ten problem po ok 50km bezustannej jazdy np w trasie.bliżej opisałem: http://7er.pl/showthread.php/18523-S...ghlight=Grabol

    po wymianie oleju wszystko jest już OK?
    Ostatnio edytowane przez grabol ; 15-10-2011 o 11:38

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Makaron
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    141
    BMW
    BMW E-38 740 IA 4.4
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez grabol Zobacz posta
    Ten sam problem mam.. :/ U mnie uaktywnia sie ten problem po ok 50km bezustannej jazdy np w trasie. po wymianie oleju wszystko jest już OK?
    po wymianie oleju póki co jest OK ale trzeba wsiąść pod uwagę że temperatura nam się sporo obniżyła, więc ja chyba skusze się na ten zabieg dodatkowej chłodniczki bo wychodzi na to że albo ten wymiennik np. nie wyrabia albo może zakamieniał ( choć ja mam cały czas płyn chłodniczy w układzie)

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Uważam, że skoro zmieniles olej to powinno być dobrze. Stary olej widocznie nie był tak odporny na temp i z tego miałeś te problemy. Ja miesiąc temu zauwarzylem delikatny wyciek z "wymiennka". Po rozebraniu go całego by wymienić wszelkie oringi i przepłukać go zauwarzylem totalnie zatkany kanał wodny! :/ Moze to był problem mojej skrzyni, ze nie miała prawidłowego chłodzenia.. Jeśli problem się pojawi, to napewno olej out!
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 16-10-2011 o 13:27

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar GRABA730i
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    393
    BMW
    E36 316i/E 38 m60b40 740iA V8/E46 318i
    Skąd
    NNI
    ja mialem przygode z chlodniczka oleju do wspomagania , byla dziurawa i wyciekal olej a dziourki doslownie nie bylo widac bo to aluminium , dopiero przy przedmuchaniu sprezonym powietrzem znalezlismy dziurke , chlodniczke wymienilem na nowa i jest elegancko ;)!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •